לקבלת שיחת ייעוץ בחינם 

החזרי מס לשכירים וגמלאים

החזרי מס לשכירים וגמלאים

שכירים וגמלאים בישראל אינם מחויבים להגיש דוחות אישיים בכל שנה. עם זאת יש הרבה מאד מקרים שבהם הגורמים הללו שילמו לאורך השנה או השנים מס ביתר, או שמגיע להם החזר מס לאור העובדה שקיבלו פטור מתשלום מס עבור כמה שנים אחורה. 

במקרים הללו כדאי מאד להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מיומן כדי להגיש דוח אישי לשנה החולפת או לשש שנים אחורה, שזה המקסימום האפשרי. 

לצורך הכנת הדוחות בני הזוג מרכזים את כל טופסי 106 של שניהם לאורך כל השנים מכל מקומות העבודה שלהם. מסמך זה מעיד על סך ההכנסות בכל שנה על פי החלוקה של החודשים ומהו סך המס ששילם כל אחד מבני הזוג בכל אחד ממקומות העבודה. מעבר לכך רואה החשבון רושם בטור ההכנסות, תקבולים נוספים שקיבלו בני הזוג בכל אחת משנות המס, כמו לדוגמה הכנסות משכר דירה עבור נכס שהם משכירים. 

אם מדובר בשכירים או בגמלאים שחלו שמחלה קשה או שהם קיבלו אישור על נכות, מס הכנסה מעניק להם מסמך של פטור מתשלום מס הכנסה מתאריך מסוים רטרואקטיבית. בהתאם לכך מגישים דוחות לכמה שנים אחורה והלקוחות מקבלים בחזרה את המס ששילמו.

מעבר לכך, רואה החשבון מפרט הוצאות הפטורות ממס כמו לדוגמה תשלום לקרן השתלמות, קופת פנסיה, ביטוחי מנהלים ועוד. נתון נוסף שנכנס לדוח זה הוא תרומות, אם בני הזוג תרמו כספים לעמותות שונות הם מצרפים את הקבלה המקורית וכך הם מקבלים זיכוי חלקי ממס על פי סעיף 46 לחוק.

קיימת חשיבות רבה להגשת דוחות אישיים גם לשכירים כיוון שלא אחת הם משלמים מס ביתר עקב נתונים שגויים בתלושי השכר שמובילים לכך שהם לא מקבלים את מלוא נקודות הזיכוי שלהם והנקודות הללו מצטברות לסכומים כספיים משמעותיים.

לקבלת שיחת יעוץ חינם מלאו את הפרטים

והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  האפשרי

התחל/י שיחה בוואטספ
צריכים עזרה?
הי,
איך אפשר לעזור?